تصفیه موم زنبور عسل

یادگیری نحوه تمیز کردن موم زنبور عسل ممکن است دشوار به نظر برسد، اما واقعاً اینطور نیست. موم را می توان با مواد ساده ای که احتمالاً از قبل در خانه دارید تمیز کرد. هنگامی که زنبورداران موم را از کندو جمع آوری می کنند، آن را با عسل و مواد دیگر مخلوط می کنند. قبل از استفاده از موم خام برای مصارف شخصی باید آن را تصفیه و خالص سازی کرد. در این مقاله میخوایم با روش های تصفیه موم زنبور عسل آشنا بشیویم.

موم توسط زنبورهای عسل با استفاده از غدد مخصوص روی شکم آن ها ساخته می شود. آنها مقادیر زیادی غذا مصرف می کنند و فلس های موم را به شکل سلول های شش ضلعی که لانه زنبوری را تشکیل می دهند، در می آورند.

زنبورداران موم باقی مانده از استخراج عسل، با خراش دادن از جعبه ها، کلنی هایی که می میرند و… را برداشت می کنند. زنبورداری که موم زیادی برداشت می کند ممکن است در فصل های بعدی باعث شود که ، عسل کمتری برداشت کند. بنابراین، موم، یک محصول جانبی با ارزش است. این موم خام می تواند حاوی: عسل، خرده چوب، بره موم، گرده، پیله زنبور عسل و …. باشد. این ناخالصی ها موم را برای برخی از مصارف نامناسب می کند.

هنگامی که موم تمیز شد، برای خوردن، مصارف پزشکی، محصولات آرایشی، پولیش مبلمان و بسیاری از صنایع دستی دیگر مناسب است. اولین قدم برای داشتن موم تمیز، پاکسازی است. این فرآیند هر گونه زباله ای را از موم پاک می کند.

فرآیند تمیز کردن محلی موم خام زنبور عسل برای زنبورداران