درمان آسم با بره موم

بره موم یک مکمل طبیعی بسیار کارآمد برای مدیریت بیماری آسم است. مطالعات همچنین اثرات مفید آن را بر بیماری مزمن انسدادی ریه و سرطان ریه ثابت کرده اند، اما اخیراً توجه به آن به دلیل اثربخشی روی بیماری آسم بیشتر شده است. طب سنتی به ما می گوید که بره موم برای کل سیستم تنفسی و همچنین برای دستگاه گوارش مفید است. وقتی صحبت از آسم می شود، بره موم به عنوان یک محصول قابل اعتماد برای کاهش علائم شناخته شده است. اما چه تعداد از اینها ادعای محض است و علم در این باره چه می گوید؟ خوب، به نظر می رسد محققان کار خود را انجام دادند و این ادعاها را غربال کردند. با ما در مقاله درمان آسم با بره موم همراه باشید.

آسم چیست؟

آسم یک بیماری التهابی مزمن است که بر مجاری هوایی که هوا را از ناحیه بینی و دهان به ریه ها و بالعکس منتقل می کند، تأثیر می گذارد. در هنگام ابتلا به آسم، نفس کشیدن برای فرد سخت می شود، احساس خفگی و احتقان می کند.

هیچ کس دقیقاً نمی داند که علت آسم چیست، ولی به دلایل مختلف ظاهر شود، مثل: آلرژی، آلودگی هوا، عفونت های تنفسی، فشارهای عصبی، شرایط آب و هوایی، سولفیت های موجود در غذا و برخی داروها… علائم شایع این بیماری عبارتند از سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و سفتی قفسه سینه.

آیا واقعا درمان آسم با بره بوم ممکن است؟

عصاره بره موم به شدت مورد مطالعه قرار گرفت و ثابت شد که در مدیریت آسم موثر است. مطالعات متعددی بر روی مدل‌های حیوانی وجود دارد، اما تنها مدل های حیوانی نیست بلکه مدل های بالینی وجود دارد که پتانسیل آن را در درمان انسان‌های مبتلا به آسم نشان می‌دهد.

یک مطالعه فارماکولوژیک بالینی در سال 2003، در مورد اثرات بالقوه سودمند یک محصول غذایی بره موم به عنوان یک درمان در بیماران مبتلا به آسم، انجام شده.

2 گروه وجود داشت که 24 بیمار داروهای مهارکننده آسم را دریافت کردند و گروه دومی با 22 بیمار عصاره بره موم را دریافت کردند. محدوده سنی بیماران 19 تا 52 سال بود. 36 مرد و 10 زن بودند در این آزمایش شرکت کردند.

محققان تعداد حملات شبانه را به صورت هفتگی ثبت کردند و عملکرد ریوی آنها را در ابتدای کارآزمایی، 1 ماه بعد و در پایان کارآزمایی یادداشت کردند.

تجزیه و تحلیل نتایج در پایان مطالعه بالینی نشان داد که بیماران دریافت کننده بره موم کاهش قابل توجهی در بروز و شدت حملات شبانه و بهبود عملکرد تهویه (در مراحل اولیه) نشان دادند.

درمان آسم با بره موم

در همه محصولات زنبور عسل، تنها بره موم اثرات بهبود قابل توجهی در برابر آسم نشان می دهد. محققان گفتند که این اثر را می توان با فلاونوئیدها و فنولیک های موجود در بره موم توضیح داد که اثرات آنتی اکسیدانی دارد.

بره موم همچنین حاوی کامفرول که فلاونوئیدی است که در بسیاری از گیاهان خوراکی مانند چای، کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ، لوبیا، تره فرنگی، گوجه فرنگی، توت فرنگی و انگور یافت می شود.

این ترکیب دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که در درمان بیماری های مختلف از جمله: آنسفالومیلیت، دیابت، آسم و سرطان تاثیر زیادی دارد.

سایر درمان‌های مکمل برای مدیریت آسم

هومیوپاتی، تکنیک‌های تنفسی، تکنیک تنفس بوتیکو، روش پاپورث، یوگا، هیپنوتیزم، تمرکز حواس، طب سوزنی، اتاق‌های نمک و لوله‌های نمک، مکمل‌های غذایی (مانند ویتامین C، ویتامین E، سلنیوم، منیزیم و اسیدهای چرب امگا 3 و…

برای درمان آسم قبل از هر چیزی باید آرامش ذهن خود را تامین کنید و از استرس خود بکاهید…

نتیجه گیری

یافته ها نشان می دهد که عصاره آبی بره موم آزمایش شده به طور بالقوه به عنوان کمکی برای درمان در بیماران مبتلا به آسم موثر است. فواید ممکن است به وجود مشتقات اسید کافئیک و سایر ترکیبات فعال در عصاره مربوط باشد.