خواص عسل برای کودکان

عسل یک شیرین کننده طبیعی است و از این رو بهتر از شکر است. دارای ارزش غذایی متوسط با حضور قابل توجه فیتوکمیکال ها و فلاونوئیدها می باشد. بسیاری از والدین از شکر تصفیه شده به سمت جایگزین هایی مانند عسل و انگور رفته اند. در این زمینه، خوب است در مورد ارزش غذایی عسل، اینکه چگونه می تواند برای کودک مفید باشد و چه زمانی می توانید شروع به دادن عسل به آنها کنید، بدانید. در ادامه میخواهیم خواص عسل برای کودکان را بررسی کنیم.

چه زمانی می توان به کودکان عسل داد؟

عسل مغذی است، اما باید فقط پس از یک سالگی به کودکان داده شود. این امر برای جلوگیری از بوتولیسم نوزادان است، بیماری که ممکن است به دلیل مصرف عسل توسط کودکان زیر یک سال رخ دهد.

عسل حاوی باکتری های تشکیل دهنده هاگ به نام کلستریدیوم بوتولینوم است که می تواند در روده تکثیر شود. این باکتری سمومی را ترشح می کند که می تواند روده کودک را تحریک کند زیرا سیستم گوارشی نوزادان توسعه نیافته است که نمی تواند با هاگ های کلستریدیوم مبارزه کند.

با این حال، عسل برای کودکان بالای یک سال بی خطر است، زیرا سیستم گوارش آن ها به اندازه کافی بالغ است که باکتری ها را از طریق بدن دفع کند.

۵ خواص عسل برای کودکان

انرژی دهنده

یک قاشق چایخوری عسل تقریباً 20 تا 30 کالری می دهد. می توان آن را به وعده های غذایی کودک اضافه کرد تا کل کالری مورد نیاز کودک را برآورده کند.

خواص درمانی (پوست)

عسل به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است. خواص ضد میکروبی و ترمیم کننده زخم آن برای کمک به درمان نیش حشرات، سوختگی و زخم ها شناخته شده است. مخلوط عسل با موم زنبور عسل و روغن زیتون می تواند به درمان پوست آسیب دیده و بیماری هایی مانند پسوریازیس یا درماتیت آتوپیک در کودکان کمک کند.

خواص ضد ویروسی

عسل خالص دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی در برابر باکتری های بیماری زا و آنتروپاتوژن ها می باشد. این ویژگی ها دلیل احتمالی استفاده از عسل در طب سنتی، به ویژه برای درمان سرفه و سرماخوردگی است.

خواص ضد التهابی

عسل به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی اثبات شده خود، یک داروی طبیعی برای درمان بیماری های التهابی مانند گلودرد، آسم، موکوزیت، گاستروانتریت و غیره در نظر گرفته می شود.

خواص آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی

عسل طبیعی دارای اثرات آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی است. خاصیت مهار رادیکال آن توسط فنل ها به آن داده شده است. این خواص سلامتی عسل، آن را به پرمصرف ترین ماده غذایی در میان نوزادان و کودکان تبدیل کرده است.

عسل می‌تواند ریزمغذی‌هایی را که معمولاً در شکر ساده وجود ندارد، فراهم کند، بنابراین این ویژگی عسل را جایگزین بهتری برای شکر می‌کند. به یاد داشته باشید که عسل را به تدریج به برنامه غذایی اضافه کنید تا کودک شما به طعم آن عادت کند و بدن او با ماده غذایی جدید سازگار شود.